Nå er nye skilt hengt opp og bannere svaier i vinden rundt Ullevaal, AMFI Ullevaal er klar for Oslo. Det er hektiske dager for senterleder Stian Kjellhov, men nå gleder han seg over å være en del av Amfi-familien.
- Tidligere hadde vi samlet en rekke butikker til et handelssentrum, men nå har vi blitt et kjøpesenter med en tydelig profil. Amfi-navnet står sterkt i hele landet og nå er vi også i Oslo. Vi får tilgang til en rekke gode og sterke kampanjer og vi styrker handelsprofilen til senteret. Tydeliggjøring av profil er viktig og nå vil vi synes godt, sier Stian.
Et viktig lokalsenter
Amfi-kjeden skal være «Hjertet i lokalsamfunnet» og Ullevaal Stadion er nettopp dette. For AMFI Ullevaal er det viktig å være et tydelig lokalsenter for de som bor i området.
- Det er mange kjøpesentre i Oslo og flere som ligger rett i nærheten, så vi må behandle alle våre kunder godt, så de kommer tilbake. Vi skal styrke vår posisjon som lokalsenter for de som bor i området og vil i tiden fremover benytte lokalavisen for å presentere butikkene for våre kunder i nærområdet. Vi er det første Amfi-senteret i Oslo og det blir en spennende og ny kombinasjon av det klassiske lokale, som Amfi representerer, og det klassiske Oslo, som Ullevaal som landemerke representerer.
Det er mye som skjer på Ullevaal Stadion, fotballkamper, konserter og andre arrangementer. I tillegg er det kontorer, konferansesenter og hotell på området, så det er mange god grunner til å ta turen til Ullevaal.
- Målet med Amfi-satsingen er å styrke oss som kjøpesenter. Det er positivt å knytte seg til Ullevaal-navnet, men det er det som skjer mellom alle arrangementene på Ullevaal Stadion som er viktigst for oss, det er der fokuset ligger. Men det er veldig kjekt å se utover stadion og se 30 000 glade mennesker, alle de er en del av oss også, forteller Stian.

VISSTE DU AT ...
I tillegg til butikker og servering finner du her også Thon Hotel Ullevaal, fotballarenaen Ullevaal Stadion, parkeringsanlegg for 600 biler, et stort antall kontorer, et fotballmuseum og bandybane.
Åpningsfest
Det har vært god stemning i butikkene og den steg i takt med at skilter ble montert opp og synligheten økte. Lanseringen av nytt navn ble lagt til høstens Prisfestdager.
- Vi la lanseringen til Prisfestdagene fordi det er en av kjøpesenterkjedens største kampanjer og da vet vi at det kommer mange hit. I god Prisfestånd hadde vi fokus på tilbud, og butikkene kunne skilte med rabatter opp til 80 prosent. Vi hang opp bannere rundt hele stadion, flagg langs t-banelinjen, vi delte ut flyere, maskotene Amfelia og Oskar kom, og på storskjerm viste vi en animasjon som markerte navneskiftet.
Kampanjen ble en suksess og 9000 flere kunder tok turen innom AMFI Ullevaal disse dagene, avslutter en fornøyd senterleder.